مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23332 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

فوت يكي از دانشجويان در خوابگاه تاثير بدي روي روحيه ام گذاشته و به لرزش دروني مبتلا شده ام لطفا مرا راهنمايي فرماييد.
معمولاً زندگي ما انسان ها پر از حوادث تلخ و شيرين و فراز و نشيب هاي زيادي است و به عبارت ديگر مسير زندگي پر از پيچ و خم و گردنه هاي زيايد است و تقريباً اكثر افراد با اين مسائل در زندگي مواجه هستند و ما نبايد تصور كنيم كه مسير زندگي هموار و بدون دردسر و خالي از هرگونه تلخي است و انتظار چنين زندگي را نيز نبايد داشته باشيم چه اين كه شيريني زندگي به همين فراز و نشيب ها و حوادثي است كه اتفاق مي افتد و از طرفي رشد و تكامل انسان نيز در گرو همين تجاربي است كه از زندگي به دست مي آيد. آنچه مهم است نحوه موضع گيري ما در مقابل اين حوادث است. افراد را مي توان در رابطه با مسائل زندگي به سه دسته تقسيم كرد: 1- عده اي در مقابل حوادث و مشكلات حالت انفعالي دارد و تسليم آنها مي شوند. 2- گروهي در مقابل حوادث و مشكلات به صورت فعال برخورد مي كنند. 3- عده اي خونسرد و بي تفاوت هستند به طور قطع دسته اول و سوم به خاطر موضع گيري غلط كمترين استفاده را از حوادث زندگي مي برند، بلكه چه بسا با شكست مواجه شوند و زندگي و همه عمر خويش را در كوران حوادث به ارزانترين قيمت خواهند باخت و به عبارت ديگر اين دو دسته از بازندگان زندگي محسوب مي شوند. اما دسته دوم كه در مقابل حوادث فعال برخورد مي كنند گرچه ممكن است با مشكلاتي مواجه شوند اما تجارب بسيار ارزنده اي را مي توان به دست آورند و حتي در بعضي مواقع نيز كه ممكن است به ظاهر شكست بخورند ولي آن شكست را زمينه اي براي حركت هاي بعدي خود قرار مي دهند و بالاخره اين گروه در عرصه زندگي عليرغم همه حوادث تلخ و شيرين پيروز خواهند شد، بنابراين، براي اين كه ما جزء اين گروه از افراد باشيم، توجه به نكات زير امري ضروري است: 1- پذيرفتن واقعيت هاي زندگي. 2- تسليم نشدن در مقابل مشكلات. 3- مشورت براي حل مشكلات. 4- نترسيدن و نااميد نشدن از شكست ها. 5- مغرور نشدن از پيروزي ها. 6- علت يابي حوادث و عدم پذيرش چيزهايي مانند شانس، تصادف و... 7- تقويت اراده، احساساتي برخورد نكردن واستفاده از نيروي عقل و منطق در مسائل زندگي. 8- تقويت ايمان، توجه به معنويات به ويژه نماز، دعا، روزه و توكل به خداوند متعال. 9- معاشرت با افراد با تجربه و افرادي كه جزء گروه دوم هستند؛ يعني، افراد فعال. 10- پرهيز از معاشرت با افراد دسته اول و سوم. همان طور كه خود شما نيز بيان فرموديد با گذشت زمان و درگير شدن به مسائل جديد زندگي و كار و شغل جديد، تأثير حوادثي مانند آنچه در خوابگاه اتفاق افتاده كم و كمتر خواهد شد و در اين زمينه هيچ جاي نگراني نيست و شما نيز مطمئن باشيد كه به تدريج آرامش خودتان را با رعايت نكات فوق به دست خواهيد آورد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.